2016. jún 24.

Vizes játékok és egyéb tudnivalók - a forró hétvégére

írta: Kormos Rebeka
Vizes játékok és egyéb tudnivalók - a forró hétvégére

fun-water-games-that-keep-kids-cool-in-the-summer.jpg

forrás: www.sheknows.com

Mire jó a víz?
Meginni, lubickolni benne, átönteni, kifröcskölni, homokkal elkeverve várat építeni és még megannyi másra.
Mégis vízzel játszani forró napokon a legjobb móka. Kevés előkészítést igényelnek a vizes játékok és hatalmas örömet okoz a gyerekeknek.
A vízivási szokásainkat is érdemes kánikulában felülvizsgálni akár magunkról, akár a gyerekekről van szó.

Mit igyanak a gyerkőcök?
Arról is sokan, sokszor írtak már, hogy kánikulában a gyerekeknek is sokat kell inniuk.
Számunkra a víz az igazi szomjoltó. Az ivólevek, üdítők, babateák mind csábítóak, de magas cukortartalmuk miatt szinte amazon módom harcolunk ellenük. Rengeteg gyerkőccel találkozunk és tapasztalható a gyerekek viselkedésében, közérzetében, ha gyakran vagy akár kampányszerűen túl sok cukor kerül a szervezetükbe.
Víz, víz, víz!

7d5b3c4f04464099f5eefd255dba56d5.jpg

Melyik a legajánlatosabb?
Az ásványvizek közül a szénsavmentes, alacsony ásványianyag-tartalmú vizeket válasszuk.

emma_field_day.jpg

Mennyi az annyi?
A folyadékfogyasztás mennyisége természetesen egyénfüggő is. Vannak, akik hajlamosak belefeledkezni a játékba, esetükben nekünk, szülőknek kell figyelnünk, hogy elegendő folyadékot fogyasszanak.
A csecsemők szervezetének víztartalma sokkal nagyobb arányú, mint a felnőtteké: az újszülöttek testtömegének 80, a csecsemők 75 százaléka víz. A felnőtteknél ez az érték 56-60%, az időseknél ennél kisebb.

Konkrét példák:
0–6 hónap: a szoptatás megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékbevitelt jelent
6–12 hónap: 1 dl
1 éves: 6 dl
2-3 év: 7 dl
Óvodáskor: 1 l

Kellemes hétvégét kívánunk! 

logo.jpg

 

Kövessetek minket Facebook oldalunkon is!

Látogassátok meg weboldalunkat: www.pompasnapok.hu

 

Szólj hozzá