2016. aug 31.

Szorgalmi feladat szülőknek

írta: Kormos Rebeka
Szorgalmi feladat szülőknek

Iskolakezdéshez alternatívák és ötletek

Mai bejegyzésünk a "szorgalmi" és egyéb szülői feladatok miatt késő esti "BLOGSZERDA" lett.
Hiába, néha minket is maguk alá temetnek a feladatok.

anya.JPG

forrás: www.shutterstock.com

Egy szenzációs könyvet, íróját és illusztrátorát szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani.
Mi ma megvettük!

konyvborito.JPG

Bajzát Mária: Így megyek az iskolába 
Kürti Andrea illusztrációival

Mesét mindenkinek
Munkánk egyik alapeleme a népmese. Csodás mesekincse van az emberiségnek s ezzel kapcsolatos tanulmányaink első élménye volt, hogy a fő életfeladatok vagy nevezzük konfliktusnak, történésnek minden nemzetnél azonosak, csupán a szereplők változnak. Részben a helyszínek is megegyeznek, ha azt az alapvető emberi szempontot vesszük alapul, hogy az ismert és az ismeretlen világ.
A mese alapvető és életre szóló tanulságokat hordoz. Hagyományosan felnőtteknek szóló szóbeli műfaj ez, amit Magyarországon a könyvnyomtatás megindulásával, a ponyvairodalom elterjedésével jellemzően gyerekeknek szántak. Szereplői mindig valami konfliktus vagy elhatározás miatt útra kelnek "szerencsét próbálni", segítőkre találnak (öreganyó, kisegér, táltos paripa), próbákat állnak ki s végül küzdelmeik eredménnyel járnak, mert a királyság fele, királyi pár lehet az övéké és szüleik elismerését is megkaphatják.
Mi egyébre vágyna az ember?

kurti_andrea_3.JPG

"Az iskolába induló kisgyerekekre − az erősödő fogalmi gondoskodás mellett − még jellemző a mesevilágban létezés. Képzeletüket a varázslat és a csoda éppúgy izgatja, mint ahogy érdeklik őket a számok, a test, az élet és a halál kérdései, a barátok, az ellenfelek, és a megfejthetetlennek tűnő talányok. Mesehallgatás közben a gyerek tét nélkül tapasztalhatja meg a jó és a rossz utak különbözőségét, kikacaghatja félelmeit, belebújhat bárki és bármi bőrébe. Miközben rengeteg információt szerez a világról, a népmese – nélkülözve az oktató szándékot – az érzelmeire hat, és évezredek tapasztalatát, tudását, örök emberi értékeket közvetít számára.” (Olvashatjuk a könyv kiadói ajánlójában)

kc3bcrti-andrea1.jpg

Kürti Andrea, kolozsvári illusztrátor képei számunkra annyira konkrétak, hogy a gyermek aki még sosem látott élőben rókát, erdei kunyhót, el tudja képzelni, de mélységeiben teret adnak a fantázia szabad szárnyalásának.

Gyerekünk egy igazi mesehős
Higgyünk ebben! S gondoljuk végig, hogy anyaként megadjuk-e neki a hamuba sült pogácsát, apaként áldás gyanánt neki adjuk-e a legfényesebb kardot, vagy a minden lovat megkötő kötelet. Elvárjuk-e tőle a tökéletességet s miként reagálunk, ha elbukik egy-egy feladatban.
A könyv történetei jelképeken keresztül ezekre is választ adhat. A gyerekek könnyen tudnak azonosulni a hőssel vagy más szereplőkkel.

meshosok.JPGforrás: www.polgarportal.hu

Egy trükk
Amikor belekezdünk a mesébe és a gyerek közbeszól, kérdez, véleményt nyilvánít, ez legyen fontosabb, minthogy kipipáljuk az aznapi mese feladatunkat. Egy mesés kezdéssel eljuthatunk oda, hogy már arról beszél a gyerekünk, hogy mi történt vele aznap az iskolában. Nálunk több gyereknél bevált már.

mese.JPG

forrás: www.shutterstock.com

Kellemes mesélést!

logo.jpgKövessetek minket Facebook oldalunkon is!

Látogassátok meg weboldalunkat: www.pompasnapok.hu

Szólj hozzá

gyerek mese iskola fantázia népmese mesehős iskolás elsős iskolaelőkészítő kötelező feladat Bajzáth Mária iskola kezdés kisikolás Kürti Andrea kürti Andrea illusztrátor Így megyek az iskolába iskolai stressz iskolai feladatok iskolai közeg iskolai félelmek szorgalmi feladat