2018. aug 08.

A pakolás művészete - Egy édesanya tapasztalatai

írta: Zsótér Boglárka
A pakolás művészete - Egy édesanya tapasztalatai

Köszönjük a mai vendégcikket Mayerné Répási Adriennek, aki háromgyermekes édesanya, és akit megihletett egy nem régen közölt cikkünk, amit szintén egy anyatársunk írt. :)

38148106_1901225826604089_966176305101930496_n.jpg

Mayerné Répási Adrienn vagyok és a pakolást már művészetté fokoztam.

Mindig mindent el tudok pakolni úgy, hogy rend látszik. Ám cseles, mert még sincs teljes rend, csak a káoszt szüntetem meg ideiglenesen. Nagy lakás, sok dolog nagy káoszhoz és sok pakolnivalóhoz társul. Sosincs vége a rendrakásnak talán.

Készítem a vacsorát és közben fejben már írom ezt a bejegyzést is. De csak fejben, mert még millió a tennivalóm. Na de kezdjük az elején.

Adrienn vagyok és tisztaság, pakolás mániás. Sosem értettem, hogy az anyukák miért nem tudnak rendet tartani. Oly egyszerű. Csak mindig mindent el kell pakolni, ha már nem játszanak vele a gyerekek. Nem kell mindenhol megengedni nekik, hogy játékokat tartsanak.

38134336_1901225389937466_7833951920485040128_n.jpg

Mindig pakoltam és pakoltam. Dühből, idegességből takarítottam mindig. Ma már megmosolygom ezt a hozzáállásom, mikor este 10-kor pakolok el a gyerekek után, akik édesdeden alszanak már. Elpakoltak ők, csak pár dolog kifelejtődött… Én pedig lassan megváltoztam. Ma már, ha ideges vagyok, inkább csokit eszek a pakolás helyett.

Danci érkezett közénk első körben. Még kordában tudtam tartani a játékok garmadád és a kupit, bár elég pakolós, akaratos kismanó volt már az elején is. Igyekeztem tartani a rendet és csilli-villi lakást a nap 24 órájában is. Haza értem a szülést követően a kórházból és bizony nekiálltam pakolni, mert úgy nem volt jó, ahogy segítségképpen megcsinálták.

Aztán a tündérien mosolygó Vikink érkezett hozzánk. Ketten már feszegették a türelmem és a rendem. Vikivel voltak „vitáink” a rendrakást illetően. Ő képes volt fél órákat ülni a kupi közepén és kitartott, hátha más rendet tesz helyette. Bevallom, a kis huncut még most is gyakran így tesz.

Végül Andris született meg. Itt feladtam az elveimet és a harcot is. Ő egy jövő-menő kis pakoló bajnok. Képes fél másodperc alatt szétcincálni egy papírzsepit ezer darabra. Vagy előszeretettel pakol ki bármilyen szekrényt.

38126030_1901225393270799_5977006798421360640_n.jpg

Megérkeztek, belopták a szívünkbe magukat és az életterünkbe is. Mindenhol találni egy játékot. Mindenhol! Szívesen kipakolnak és fél perc alatt egy nyüzsgő romhalmazzá változtatják a lakást, ahol egy szabad, fél talpalatnyi hely sincs. A tisztaságmániám alább hagyott kissé. Úgy érzem, egész nap pakolok és pakolok. Reggel pakolással kezdem a napot és a napi rutinnal (szellőztetés, ágyazás, mosogatás, mosás indítása…) aztán míg írok pár sort, megnézem a közösségi médiákat, a fb és hasonló felületeket, addig minimanóm már felfordítja a lakást. Egy óra újabb pakolás kezdődik. Délután, mikor megérkeznek az ovisaim, szintén pakolok, ők is, becsületükre legyen mondva. Mindenhol dobozok, játéktárolók. Ám mégis hol kint, hol bent kell pakolni. Este lefekvés előtt kerülök még egy kört és szintén elpakolok. Reggelig már rend lesz. Aztán kezdődik minden elölről. Nem értem, a gyerekek miért érzik jobban maguk a káoszban. De elfogadtam. Cserébe ők is azt a rigolyám, hogy néha bizony el kell pakolniuk maguk után. Még a legkisebbnek is, aki 18 hónapos és kedvenc helye anya fehérneműs fiókja. Bizony! Viccesen néz ki egy csupa szempilla pici fiú, anyja cicitartóival és alsóneműivel teleaggatva. Vikim a plüssöket tudja mesterien szétrakodni pillanatok alatt. Nagylánykám az alkotói vénával rendelkező énjét és a ceruzák, papírok, színezők millióit szabadítja ránk minduntalan. Nem beszélve a ruhákról, amiket próbálgatni kell napjában többször is, nehogy megsértődjenek. Hát így élünk mi. Szétpakolnak, elpakolnak, szétpakolnak, elpakolok…

De legalább hatékonyan és gyorsan rendet tudok tenni, ha van egy váratlan látogató, mert edzésben tartanak.

Cikkeink a témában:

Rámol a gyerek

Hogyan tanítsuk meg gyerekeinket rendet tartani a gyerekszobában 

Aki nem hiszi, járjon utána!

Pompás Napok csapatával várjuk jelentkezésetek és megkereséseiteket akár felnőttként érdeklődtök, akár gyermekeiteket szeretnétek mesei élményekhez juttatni. Pedagógusképzésekkel, felnőtt meseműhelyekkel, interaktív mesés alkalmakkal és hagyományőrző programokkal akár házhoz is megyünk. 
Írjatok a pompasnapok@pompasnapok.hu címre, hogy személyre szabott programot alakíthassunk ki!

Előadásainkra, képzéseinkre várjuk a szülőket, pedagógusokat, gyerekekkel foglalkozó szakembereket, meseszerető felnőtteket.

További inspirációért látogassátok meg Mesetárunkat és Játéktárunkat!

Ajánljuk figyelmetekbe kiadványainkat, amelyekben kidolgozott mesefeldolgozásokat találtok. Az elektronikus módszertani anyagok az intézményi keretekhez illeszkednek és segítik az óvodás és kisiskolás korosztállyal való foglalkozást.

logo.jpg

Kövessetek minket Facebook oldalunkon is!

Látogassátok meg weboldalunkat: www.pompasnapok.hu

Érdemes csatlakoznotok szakmai közösségeinkhez, ahol óvodás és kisiskolás korosztályok számára népi játékokkal és népmesékkel kapcsolatban kérhettek tanácsot vagy oszthattok meg tapasztalatokat. 

Szólj hozzá

család gyerek szülő gyerekek rend otthon pakolás rendrakás szülői szerep