2016. sze 07.

3 az 1-ben mesehős

írta: Kormos Rebeka
3 az 1-ben mesehős

Hozzávalók:
- 1 vagy több emberpalánta,
- csipet fantázia,
- nagy adag elfogadás,
- 14-17 év türelem,
- ízlésünknek megfelelően fűszerezve sírással-kacagással.
Így készül ember gyerekből az a hős, aki saját sorsának kovácsolója, önálló, elégedett, tettrekész. 
Te milyen sorsot szánsz a gyerekednek?

soapbubbles-steveef.jpg

forrás: www.trinitynewsdaily.com

Gyerekszáj
A hét elején hírt adtunk arról, hogy a szeptemberi első hétvégi gyerekprogramokon 500 fonal kutya készült, de hogy munkánk során pontosan hánynál is tartunk, azt már nem számoljuk. A rengeteg tapasztalat ellenére mindig tanul az ember.
Egy kisfiú megjegyezte "azért jó ez a fonal kutya, mert ha akarom, puli, ha akarom, pumi s ha nagyon akarom vadkutya is lehet". Kiderült a vadkutya egy elképzelt, csodás erővel rendelkező lény, aki bizonnyára a kerekerő közepén lakik, és harmatot reggelizik meg veszélyes hulladékot.
Ez kedves felnőttek, a nagycsoportos és kisiskolás fantáziavilága. Belépés saját felelősségre!

blog-14.jpg

forrás: www.istockphoto.com

Mese felnőtteknek, gyerekekről
Kiemelkedő szakemberek a pszichológia, a terápia oldaláról vagy akár a népi bölcsességek oldaláról sok-sok dolgot megírtak már, amivel munkánk során mi is találkoztunk vagy akár alkalmaztuk a szemléletet, amelyről olvashattunk könyveikben, tanulhattunk az általuk tartott kurzusokon.
Az elkövetkező hetekben azt a tudást szeretnénk átadni, amit több ezer gyermeknél volt alkalmunk megélni kisebb, osztálytermi keretek között vagy több száz fős gyerek sereget lekötő, mozgató, inspiráló mesemondások alkalmával.
A szülő meg tudja-e mondani, hogy gyermeke milyen életutat jár be s miben, hogyan teljesít, lesznek-e sikerei. Egy gyermek (nevezzük mostantól mesehősnek) karaktere, érezhető, de előre nem kiszámítható, hisz ha szerencsés, személyiségét nem a szabályok, kényszerek fogják meghatározni, hanem a szabályok megtapasztalására adott reakciói és viszonyulásai. Az igazi mesehős cselekedeteiben ismerszik meg.

meshosok.JPG

Teendők:
- szeressük a gyerekünket olyannak, amilyen,
- bízzunk benne, hogy megfigyelései, törekvései azt szolgálják, hogy az őt körülvevő világot mielőbb megismerje, kiismerje,
- engedjük, hogy tapasztalatokat szerezhessen,
- használjuk a népmesék adta hatalmas és szimbólumaiban több emberöltőre visszanyúló tudástárát. Ha ösztönösen hát úgy, ha tudatosan szeretnénk, akkor olvassátok Boldizsár Ildikó könyveit vagy írásainkat itt a blogon.

img_1505.jpg

Gyakorlat teszi a mestert
Eszköztárunk legjavát ismerhetitek meg a mese köré szervezett programjainkon vagy egy napos képzéseinken.

flyer_final.jpg

Látogass vissza szerdán!
Szokásos BLOGSZERDA alkalmával beszámolunk róla, hogy nálunk miként folynak a magyar népmese napi előkészületek.

logo.jpg

Kövessetek minket Facebook oldalunkon is!

Látogassátok meg weboldalunkat: www.pompasnapok.hu

Szólj hozzá

gyerek mese fejlesztés királyfi osztályközösség óvodás fantáziálás népmese magyar népmese iskolakezdés mesehős szülő gyerek kapcsolat mesemondás iskolás magyar népmese napja mesejáték gyermeki fantázia stresszmentes iskolakezdés gyermeki hazugság mesei szimbólumok empírikus tudás pedagógus gyerek kapcsolat osztályközösség építés hogy legyen jó kapcsolatom a gyerekemmel mese jelentősége kiráyllány