2019. jún 05.

Pompásságom története! - egy óvónéni vallomása

írta: Kormos Rebeka
Pompásságom története! - egy óvónéni vallomása

Huszár Erika Székesfehérváron dolgozik óvónőként. Hivatásként éli meg munkáját. A sok évtizedes rutint sosem teszi unottá. Képzi magát, keresi a mai kor gyermekeihez vezető, modern utakat. ... vagy ahogy itt lentebb olvasható lesz, régi utakat fedez fel újra.

Így, a tanév vége felé visszatekintve az elmúlt  történésekre nem is tudom hol kezdődött találkozásom  a „Pompásékkal” , a „POMPÁS NAPOSOKKAL” 
A  Facebookon olvastam, minősítésemre készülve a mesés tanfolyamról? 
Esetleg 34 év után a mesélési szokásaimról elmélkedve kerestem új forrást, meséket, és úgy találtam rájuk?
Nem tudom már, nem is lényeges, de az biztos, hogy szeptemberben a találkozásom  Rebekával, Boglárkával, Anikóval, megváltoztatott bennem valamit.
Mindig szerettem a meséket, de olyan szeretettel, alázattal nem tudtam soha mesékhez nyúlni, mesélni mint ők.
3 napot töltöttem velük a 30 órás képzésükön és feltárult előttem  a meseviláguk.

Én is Pompás lettem általuk. 

A mesék csodás világába új szemlélettel merítkeztem meg. A csoportomban meséléskor maradt a gyertyagyújtásos áhítat, a mondókás rákészülésünk.

„Mesekút, mesekút, kinccsel teli csodakút.
Nincsen alja se, teteje, se hátulja ,se eleje.
Se kiút, se beút ,de aki jó az odajut.”

Bennem változott meg valami. Olyan  új érzésekkel, nyúltam a mesékhez, ami teljesen új élményekhez juttattak engem és a gyerekeket egyaránt. 34 éve vagyok óvónő, negyedik éve járnak ezek a gyerekek a csoportomba.
Süni csoportosaimmal közös mesés barangolásaink során találkoztunk a „Khán mestersége„ című  pompás mesével, a „Tojásból teremtett leány" történetével és "A három dió" cíművel.

A három dió lett a kedvencem, a gyerekeknek is nagyon megkedvelték, így az óvodától  búcsúzó műsorunk részeként a szülők is megismerhették. Múlt pénteken pedig részt vettünk városunkba, Székesfehérváron „Mesés kiskertek„ kertépítő versenyen.

60784797_811734165880363_5543136202976133120_n.jpg

A mi kertünket ”A három  dió” című mese ihlette. A gyerekek választották ki melyik mese szereplőit jelenítsük meg kertünkbe. Nem tudtam megfogalmazni miért pont ez a mese lett a szívemnek kedves. Az egyik apuka fogalmazta meg számomra, hogy mi vonzott minket ehhez  a meséhez.  „Mindent kifejez, mindent tartalmaz, amit, amire ti a gyerekeinket tanítottátok neveltétek. Az elfogadást, az életre nevelést, egymásra figyelést, hogy a szíveteket adtátok nekik!”

61249800_897705167261356_4921535215542730752_n.jpgAz öregember és a felesége.

61362948_1947115315388134_2566066973075046400_n.jpgA két mesélő: "Az öregember, aki próbára teszi a legkisebb fiút. Szívből adja a 3 diót ... a 200 aranyat csak úgy."

61421302_456111421628389_8184443396690018304_n.jpgÚtnak indul a három fiú.

61309174_411397136122357_668214417820745728_n.jpgA legkisebb fiú szolgálatot keres.

61624175_2288065237953892_5320175448389320704_n.jpgHazatérve, örömmel fogadták és megtartották a lakodalmat.

61325065_811332289237479_989732676007100416_n.jpg

61522496_1380075878808188_3630019385491456000_n.jpgNem sírás, hanem lakodalom a lett a vége.

Köszönöm, hogy én is a „Pompás család„ tagja  lehetek.
A szeptemberben 3 napot Deák-Zsótér Boglárkával és Kormos Rebekával  tölthettem együtt és sok mese szerető kolléganővel Budapesten. Egy napot Balatonföldváron is együtt tölthettem a Pompás napok családjából Náfrádi  Anikóval. Később a mese tarisznyámat és kolléganőimét is Kormos Rebeka töltötte meg meséivel, tanácsaival.
Ez ki is tartott mostanáig, de érzem itt az ideje, hogy újra találkozzam „Pompás családommal” ,hogy  a lelkesedésükből, alázatukból  és a meséikből  kapjak még!

Számunkra, módszertani alapítók számára a legnagyobb öröm, amikor láthatjuk kivirágozni mindazt, amit átadunk a képzéseinken a pedagógusoknak. Jelen esetben a kiskertben, amihez a mese adott ihletet ez fizikai értelemben is megvalósult.
Hálásak vagyunk a közös időért, amit Erikával és kolléganőivel tölthettünk különböző felállásokban, de mégis mesésen. Büszkék és meghatottak vagyunk, így a cikk beszerkesztése pillanatában is, bár már napok óta látjuk a képeket és olvassuk Erika levelét, mégis magával ragadó látni a gyerekek mosolyát, kifejező beleélését. ...szinte halljuk a mese sorait.

Munkánk alapját a hasonló tapasztalások adják, amelyek kiegészülnek a mesekutatás eredményeivel. Fontosnak tartjuk, hogy az intézményi oktatás részét képezzék a népmesék és a népi kultúra egyéb elemi (dalok, játékok, mondóka, szokások). Támogasd céljainkat és az innovatív oktatási módszerek listáján szavazz ránk: https://nlc.hu/edison100/#pompasnapok
Szavazatodon túl szeretettel várunk mesemondó gyakorlatainkon, képzéseinken, és akkreditált tanfolyamainkon, amelyen a pedagógusok 30 kredit pontos módszertani kurzuson vehetnek részt. Aktuális információkat a Képzések és előadások című oldalunkon találhattok.
100-as vagyok! Iránytű az innovatív oktatásért

Kövessetek minket Facebook oldalunkon is!
Látogassátok meg weboldalunkat: www.pompasnapok.hu

logo.jpg

Ajánljuk figyelmetekbe e-book formátumú módszertani füzeteinket, amelyekben kidolgozott mesefeldolgozásokat találtok.

Szakmai közösségeinkhez érdemes csatlakoznod, hisz óvodás és kisiskolás korosztályok számára népi játékok témában és a népmesékkel kapcsolatban kérhetsz tanácsot vagy oszthatsz meg tapasztalatokat. 

Tematikus gyűjteményeinket pedig időről-időre érdemes meglátogatni. Mesetárunk hetente új mesével bővül. Játéktárunk szintén egy bővülő gyűjtemény.

Szólj hozzá

évzáró módszertan akkreditált képzés tanév vége interaktív mesejáték Pompás Napok 30 keredit edison100 edisonplatform budapestbridge innovatív oktatás Huszár Erika