2018. jan 28.

Kezdj egyedi meséket mondani, hallgatni, így magabiztossággal töltődhetsz

írta: Kormos Rebeka
Kezdj egyedi meséket mondani, hallgatni, így magabiztossággal töltődhetsz

Bejegyzésünk a fejlesztemagyerekem.hu oldal egyik szerzője, Rónai Katalin írása. Fogadjátok szeretettel!

 **************************************

Marci unokámnak találtam ki először mesét, hogy ne aludjon el a kocsiban.

Óbudáról, családi születésnap után így kerekedett ki a mese.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hol volt, hol nem volt egyszer egy pillangó. Írtam én már sok mindent, mesét sosem.

Két lányomnak sem meséltem könyv nélkül.

Anyukám egyetlen kitalált meséje a hosszú szakállú törpéről szólt, aki szakállával takarított. A majd hatvan éves történet törpéjére máig emlékszem, szerettem, cinkosságot kölcsönzött anyu és köztem.

Ez a pillangós mese más volt. A pillangó szabadságra vágyott, repült hát, de nem ismerte az utat, az akadályokat, így akivel találkozott, azoktól útbaigazítást kért, merre menjen, és elbeszélgetett velük, ismerkedett az ismeretlennel, virágok, rovarok, fák, madarak lettek az ismerősei és barátai.

Marci nem aludt el. Figyelmesen hallgatta, nem szólt bele, de, amikor azt mondtam neki, kifogytam a pillangó kalandjaiból, unszolt, hogy kéri a folytatást.

Így a történet tovább gömbölyödött, a kis pillangó tovább szállt, találkozott a széllel, az esővel, a szivárvánnyal, és végül mégis úgy döntött, hazamegy, mert hiába a szabadság, hiába a sok új ismeretség, az új barátok, meleg, szeretetteljes otthonába vágyott vissza.

A folytatás ITT olvasható!

 

Jó szívvel ajánljuk a fejlesztemagyerekem.hu oldal további cikkeit is!

 

Csatlakozz NÉPMESE csoportunkhoz a Facebookon!

Kövesd oldalunkat, hogy mindig új, inspiratív gondolatokkal találkozhass: Pompás Napok

 

 

Szólj hozzá

gyerek mese szülő gyermek nagyszülő mesélés népmese mesemondás