2019. júl 10.

Élményekkel teli mesetábor

írta: Náfrádi Anikó
Élményekkel teli mesetábor

Vendégírónk, Pleszkán Orsi három gyönyörű fiatalember méltán büszke édesanyja, hivatását tekintve tanítónő, és a Mesevirágom mesevilágának megálmodója és alkotója. 30 órás képzéseink egyikén ismertük és szerettük meg őt, így amikor lehetőség nyílt rá, egy közös munkára is felkértük őt. Az együtt töltött egy hét, de főként az átélt mesés élmények örömeiről és tapasztalatairól mesél most nektek Orsi. 

Pleszkán Orsinak hívnak. Mindig is szerettem festeni, szeretem a kézműves dolgokat és rajongok a mesékért. Az első mesevilágot legnagyobb fiam születésekor készítettem el, azóta mindhárom gyermekem falát díszíti egy-egy kép. 2012 óta nemcsak a saját családom kedvéért készítek képeket, megfestett Mesevirágaim mára már sok kisgyermek szobáját díszítik.halak.jpgKép: Mesevirágom (Pleszkán Orsi)

A gyerekek születése előtt tanító néniként dolgoztam, nagyon sokszor álmodom a mai napig arról, hogy gyerekekkel foglalkozom. Régóta tervezgettem már, hogy valamilyen módon visszatérek a pályára. Tavaly a családi nyaralás alatt olvastam először a “Pompás napokról”.orsi.jpgNagyon tetszett a mesékhez való viszonyuk, és azonnal tudtam , hogy nekem ott van a helyem a szeptemberi képzésen. Nem csalódtam, három csodálatos embert ismerhettem meg személyükben. Rebeka (Kormos Rebeka), Bogi (Dr. Deák-Zsótér Boglárka), Anikó (Náfrádi Anikó) azon felül, hogy teljesen elvarázsoltak, valamilyen szinten példaképpé is váltak számomra.

Így ezek után, amikor Anikó írt nekem, hogy lenne-e kedvem vele nyáron mesetábort tartani, elmondani sem tudom milyen érzések kavarogtak bennem. Annyira, de annyira vártam már a nyarat! És igen, a várakozásom nem hiába volt. Vele csodálatos együtt dolgozni! Míg ő mesélt én előkészültem a meséhez kapcsolódó kézműves foglalkozásokhoz. Sokszor azon kaptam magam, hogy én is ott ülök és tágra nyílt szemekkel élvezem Anikó előadását.65026242_2751812214834915_1491082073870434304_o.jpgPillanatok alatt eltelt az az öt nap és rengeteg minden történt velünk. Tarisznyát készítettünk, amivel mindenki bejárta a saját kis útját. Csodálatos volt látni, ahogy a gyerekek saját maguk képére alakítják és formázzák azt. Csináltunk sárkányt, békát, fejbábokat. Gyűjtöttünk csillagokat, kemencében kisütöttük a cipókat.65003455_2751812174834919_2027108852998078464_o.jpg

Együtt meséltünk, játszottunk és végül még a lakodalmat is eltáncoltuk. Átváltoztunk vándor legénynek és szépséges leánynak, még egy kis zenészre is akadtunk, aki citerán koncertet adott nekünk. Igazi pompás napokat élhettünk meg együtt. A tábor zárásaként 3 csodálatos kép született, amit a gyerekek csoport munkában készítettek el. Egész héten gyűjtögették a csillagokat, majd mindenki a sajátjából tett a képhez azért, hogy valami új születhessen. A végeredmény magáért beszélt.19-06-18_alkoto-tabor_1csapat.jpgFotó: KMO

Köszönöm, Anikó, hogy részese lehettem ennek a pompás eseménynek, és nagyon várom már az augusztusi táborunkat!

Orsi munkáiról itt találtok több képet és információt.

pipacsos_cover_1.jpg

Hagyományok új felületeken, új köntösben

Hiszünk abban, hogy hagyományaink fontos tudást és megerősítést, intelmet hordoznak a mai ember számára is. Vegyük ismét birtokba ezeket az ismereteket, és építsük be a mindennapokba!

  • Videó anyagaink rövid interakciók, legyen szó játékról, meséről vagy tárgyalkotásról.
    Klikk erre a linkre! Megnézem a Pompás Napok You Tube csatornáját!
  • Mesetárunk 2017 óta egy bővülő gyűjtemény azokból a mesékből, amelyekhez a Pompás Napok csapata kötődik. Klikk! Ellátogatok a Mesetárba!
  • Játéktárunk javarészt népi játékokat tartalmaz, játékfűzéseket és néhány olyan ötletet is, amelyek a néphagyományban gyökereznek. Ezek a gyerekekkel való együttlétek alatt új variációként születtek meg.
    Klikk ide! Felkeresem a Játéktárat!
  • Szakmai cikkeink és vendégírónk tollából született írások is számos izgalmas témát feszegetnek, ötletekkel szolgálnak. A blog felületének jobb oldalán, a kereső funkcióval rákereshetsz konkrét kifejezésekre is.
    Klikk! Beleolvasok a blogba! 
    Népmese-foglalkozás címszóval ezeket a cikkeket több, mint 200.000 látogató olvasta el.
    Kattints rá! Nézzük, melyek ezek a cikkek!
  • Online előadásainkra, képzéseinkre várjuk a szülőket, pedagógusokat, gyerekekkel foglalkozó szakembereket, meseszerető felnőtteket.
  • Ajánljuk figyelmetekbe kiadványainkat, amelyekben kidolgozott mesefeldolgozásokat találtok. Az elektronikus módszertani anyagok az intézményi keretekhez illeszkednek és segítik az óvodás és kisiskolás korosztállyal való foglalkozást.

 

Kövessetek minket Facebook oldalunkon is!
Látogassátok meg weboldalunkat: www.pompasnapok.hu

logo.jpg

Szakmai közösségeinkhez érdemes csatlakoznod, hisz óvodás és kisiskolás korosztályok számára népi játékok témában és a népmesékkel kapcsolatban kérhetsz tanácsot vagy oszthatsz meg tapasztalatokat. 

Szólj hozzá

tábor nyári nyári tábor mesék népmese nyáron népmesék élménytábor mesetábor Pleszkán Orsi mesevirágom táborban