2023. máj 19.

Pompás Varázseszközök mesemondáshoz

írta: Zsótér Boglárka
Pompás Varázseszközök mesemondáshoz

2023. május 15-én varázslat történt Békéscsabán. Dihenné Rucz Erika és Giriczné Gyányi Marcsi, Pompás Mesés Nagykövetek, nagyon jó hangulatú, igazi pompás továbbképzést tatottak a Szigliget utcai Óvodában.

A képzés fókuszában a Pompás Mesekártyák és a Pompás Mesetérképek álltak. Erika és Marcsi bemutatták a résztvevőknek, hogy miként tudják sokrétűen használni ezeket az eszközöket. Kiderült, hogy nemcsak mesemondáshoz, hanem akár a matematikai vagy anyanyelvi ismeretek bővítéséhez, a kapcsolódó képességek fejlesztéséhez is pompásan illeszkedő módszertani segédeszközökről van szó.

Megkértünk néhány résztvevőt, hogy írjanak a képzésen szerzett tapasztalataikról. Hálásan köszönjük nekik, hogy megosztották velünk és most Veled is, kedves Olvasónk. 

 343580287_923109355576676_1773576680548958902_n.jpg

Tóthné Papp Kriszti, szintén Pompás Mesés Nagykövet a következő gondolatokat írta a képzés után:

"A Pompás Napok alapítóival, szellemiségével, módszertanával 2021 őszén ismerkedtünk meg egy intézményi képzés keretein belül, amelyet a következő év tavaszán egy újabb intézményi képzés követett. Mindannyiónk számára új ismereteket, inspirációkat, élményeket adtak ezek az alkalmak. Néhányan arra is vállalkoztunk ebben a nevelési évben, hogy egy-egy mesét az óvoda minden csoportjának elmeséltünk külön-külön egy-egy jeles naphoz, eseményhez kapcsolódóan. Ezek az alkalmak mindenkinek pozitív élményeket jelentettek.

Szerettem volna még többet „tanulni”, inspirálódni, „töltekezni”, ezért a békési februári képzésen is részt vettem. Jó volt látni hétfőn, hogy néhányan a résztvevők közül ismét itt voltak és beszámoltak pozitív élményeikről. Az külön öröm volt számomra, hogy egy – nem pedagógus- szülő is részt vett ezen az alkalmon, és ő is mesélt a tapasztalatairól.

Ismét jó hangulatú volt a képzés, gyakorlatias, ötletadó. Azt hiszem, maradtunk volna még legalább ugyanennyi ideig a teremben.

Szívesen alkalmaztam eddig is a mesetérképeket a csoportomban, és a „mesetáram bővülésével” továbbra is fogom őket használni. Eddig kiszíneztem és lamináltam őket, de a fejlesztési lehetőségekre is több ötletet kaptunk, amit majd a jövőben ki fogok próbálni.

A mesekártyákkal is játszunk a mindennapokban a nagyobbakkal és kisebbekkel is. Az általam már ismert lehetőségek mellett ezzel a „varázseszközzel” kapcsolatban is kaptunk ötleteket a gyermekek képességeinek komplex fejlesztésére.

Az a tapasztalatom, hogy a „varázseszközök” nem csak a gyermekeket, hanem minket is „elvarázsolnak”, elgondolkodtatnak, bátrabbakká, lelkesebbekké tesznek az élőszavas mesemondás során.

A hétfői alkalom is POMPÁS volt, köszönet érte Erikának és Marcsinak, és természetesen Nektek is!!!"

346111279_285755437350996_815906872781040435_n.jpg

Zsóriné Nagy Mónika a következő gondolatokat osztotta meg velünk: 

"Mint óvodapedagógus, 2021 októberében ismertem meg a Pompás mesemondás, módszerével. Akkor új ötleteket és bátorságot kaptam, a népmeséket, hogyan tudom a mai gyermekekkel megszerettetni, más népi értékekkel összekapcsolni. Azóta alkalmazom a saját óvodai csoportomban, tavaly inkább mondókával kombinált megmozgató, az idén, hogy nagycsoportosok lettek a gyerekek a helyben ülő, dalokkal, népdalokkal tarkított mesemondást választottam.  

A varázseszközökről, mint mese kártya, és nyomtatható, színezhető illusztráció volt már ismeretem, a mesékhez kapcsolódó színezőt alkalmaztam is. A kártya változatos használatához pedig most kaptam igazán jó ötleteket, inspirációt, amit már másnap ki is próbáltam a gyerekekkel. Tetszett, a sokféle játék, amelyek során a gyermek egyszerre több részképessége is fejleszthető. Például a szókincs, sorrendiség, memória, önálló mondatalkotás, nonverbális kommunikáció, matematikai tartalmak.

Köszönöm, hogy részese lehettem! Gratulálok!"

348357710_179337181739705_333125766311427583_n.jpg

Kovács Kitti tapasztalatai pedig így hangzanak:

"Nagyon vártam a képzés napját, hisz sok jót hallottam már a Pompás mesékről a pedagógus kollegáktól. Több online-n elérhető előadásba kapcsolódtam be, illetve vásároltam meg az elektronikus kiadványokat, de a módszerről kevés ismerettel rendelkeztem. 

Úgy gondolom, hogy komplexen kaptunk új ismereteket a népi játékokról, a Pompás mesekártyákban és mesetérképekben rejlő lehetőségekről melyek támogatják az élőszavas mesemondást. A képzésen játékosan, mind elméletben és gyakorlatban sajátíthattuk el a technikákat, mely az élőszavas mesemondást és  a népmesékkel való kapcsolatot erősítik a gyermekeket pedig komplexen fejlesztik. 
A légkör hangulatos, felszabadult volt, játékosság és vidámság jellemezte. 
Úgy érzem, hogy valami új, pompás módszert ismerhettem meg, amit alig várok, hogy a gyermekekkel megvalósíthassak. "
343581230_1004355904278215_1303429326105124866_n.jpg

Köszönjük mindenkinek a kedves szavakat!

Erikát megtaláljátok az ELMEsék Facebook-oldalon és ebben a fantasztikus csoportban is, Marcsit pedig a MesÉLek-kijátszótéren. :)

 

Aktuálisan elérhető képzéseink

Várjuk a pedagógusokat, gyerekekkel foglalkozó szakembereket, szülőket, vagy azokat akik szeretnének gyerekekkel foglalkozni a népmesék eszköztárának segítségével Budapesti és vidéki helyszíneinken.
Klikk itt a Képzések és előadások linkre!

Pompás Napok csapatával várjuk jelentkezésetek és megkereséseiteket akár felnőttként érdeklődtök, akár gyermekeiteket szeretnétek mesei élményekhez juttatni. Pedagógusképzésekkel, felnőtt meseműhelyekkel, interaktív mesés alkalmakkal és hagyományőrző programokkal akár házhoz is megyünk. 
Írjatok a pompasnapok@pompasnapok.hu címre, hogy személyre szabott programot alakíthassunk ki!

További inspirációért látogassátok meg Mesetárunkat és Játéktárunkat!

Ajánljuk figyelmetekbe kiadványainkat, amelyekben kidolgozott népmese-foglalkozásokat és mesegyűjteményeket találtok. Az elektronikus módszertani anyagok az intézményi keretekhez illeszkednek és segítik az óvodás és kisiskolás korosztállyal való foglalkozást.

 


logo.jpg

Kövessetek minket Facebook oldalunkon is!

Le ne maradj!

Iratkozzatok fel hírlevelünkre, ehhez látogassátok meg weboldalunkat: www.pompasnapok.hu

 

 

Szólj hozzá

mesemondás élőszavas mesemondás mesekártya Giriczné Gyányi Mária pompás mesekártya mesÉLEK kijátszótér pompás mesetérkép mesetérképk dihenné rucz erika elMESÉK