Nevelés játékkal és mesével
Platón szerint " A leghatásosabb nevelés, ha egy gyerek szép dolgokkal játszhat."
Koncepciónk a szép élményekre épül, legyen akár szó jeles napokról vagy a 1848-49-es szabadságharcról.
Nagy kérdés, hogy a forradalom és szabadságharc témáját lehet-e a legkisebb és a felnövekvő korosztály számára úgy tálalni, hogy erkölcsi mintákat is átadjunk. Fontos szempont, hogy a gyermekek számára érdekes legyen a program és a történelmi hűség is hangsúlyos.
Bárki vágja ekkora fába a fejszéjét, a hitelesség biztosítása a legfőbb rendezőelv.
Nagy kérdés, hogy a forradalom és szabadságharc témáját lehet-e a legkisebb és a felnövekvő korosztály számára úgy tálalni, hogy erkölcsi mintákat is átadjunk. Fontos szempont, hogy a gyermekek számára érdekes legyen a program és a történelmi hűség is hangsúlyos.
Bárki vágja ekkora fába a fejszéjét, a hitelesség biztosítása a legfőbb rendezőelv.
Huszáros csizma kopogástól, sarkantyú pengéstől és kacagástól volt hangos az elmúlt néhány napunk. Jártunk óvodában, 1., 2., és 3. évfolyamokban. A csoportok létszáma 30 és 120 fő között változtak.
A kis-, középső és nagycsoportosok a mesében, az állatok szerepét tudták igazán jól megélni, de a daliás huszár őket is teljesen elvarázsolta. Korosztályukra jellemzően mindenki meg szerette volna fogni a huszár kezét és sok-sok kérdést tettek fel ők is. Fiatal koruk ellenére nagyon figyelmesen hallgatták a mesét és a rövid, játékos bemutatót. Csodás volt látni a csillogó szempárokat. Elköszönésünk alatt, miközben már pakolásztak a gyerekek Kossuth-nótát énekeltek. A magyar szívünk nagyot dobban ennek hallatán.
Az elsős és másodikos évfolyamba járó gyerekek nyitott és oldott hangulatban fogadták a mesét és az azt követő huszár bemutatót. Érdeklődésük és kérdéseik teljesen élővé tetté a mesemondást. A csalafinta kérdésektől az egészen komoly gondolatokig jutottunk. Volt aki megkérdezte a huszárt, hogy "milyen háborúban lenni".
A budapesti, 3. évfolyamos gyerekek voltak az idei huszáros napjaink legidősebbjei. Őket már inkább a mese tanulsága fogta meg, a huszár életforma és a fegyverek használatának okai. A Hagyományőrző huszár úr itt tudta leginkább kibontani, hogy öltözetének kialakítása nagyrészt a funkciónak volt alávetve és a rögtönzött történelem óra keretében az egész korszak áttekintését meghallgathatták a gyerekek. Itt egy mondókával is készült az egyik osztály, ami a huszárság, katonaság és a népi játékok összekapcsolódásának lehetőségét mutatta meg.
Minden oktatási, nevelési intézményekben évről-évre új aspektusokat igyekeznek a pedagógusok megmutatni. Színdarabbal, tánccal, énekkel, korabeli tárgykészítéssel teszik sokrétű tapasztalattá a gyermekek számára a március 15. nemzeti ünnepre való készülődést. Biztosak vagyunk benne, hogy sok pedagógus maga is nagyon kedveli ezeket a napokat.
A népi játékok és mese kimeríthetetlen tárház, hogy gyerekeknek információkat adjunk át, mintát mutassunk. Bármely jeles napról, ünnepről, szokásról is van szó, ezek a hagyományos eszközeink mindig kéznél vannak.
További beszámolók a Pompás Napok programjairól:
Volt egyszer egy...
Luca nap az óvodában és az iskolában
További beszámolók a Pompás Napok programjairól:
Volt egyszer egy...
Luca nap az óvodában és az iskolában
Akkreditált képzéseinkre, előadásainkra várjuk a meseszerető felnőtteket és a módszertant megismerni vágyó pedagógusokat.
Kövessetek minket Facebook oldalunkon is!
Látogassátok meg weboldalunkat: www.pompasnapok.hu