2022. nov 24.

A kesztyű

írta: Kormos Rebeka
A kesztyű

Bojtár Endre szerkesztésében:

winter_phone_wallpaper_pink_blue_white.png

Ment, mendegélt egyszer egy öregember a kiskutyájával az erdőben. Hogy, hogy nem, az öreg elvesztette az egyik kesztyűjét.
Arra szaladt a kisegér, bebújt a kesztyűbe, és azt mondja: ,,Jó lakásom lesz itt nekem!" Éppen arra ugrándozott egy béka is, bekukkant a kesztyűbe, és kérdi:
- Ki lakik ebben a kesztyűben?
- Cincogó, a kisegér. Hát te ki vagy?
- Én vagyok Brekegő, a béka. Engedd meg, hogy veled lakjam!
- Gyere, nem bánom!
Most már ketten voltak.
Arra szaladt egy nyulacska is, meglátta a kesztyűt, és ezt kérdi:
- Ki lakik ebben a kesztyűben?
- Cincogó, a kisegér és Brekegő, a béka. Hát te ki vagy?
- Én Tapsifüles vagyok, a nyulacska. Fogadjatok be engem is!
- Gyere, ha kedved tartja!
Így már hárman voltak.
Egyszer csak arra jön a róka, egyenesen kesztyű felé tart.
- Ki lakik ebben a kesztyűben?
- Cincogó, a kisegér, Brekegő, a béka és Tapsifüles, a nyulacska. Hát te ki vagy?
- Én vagyok Csalavér, a róka. Engedjetek be engem is.
- Gyere, ha úgy tetszik! Most már négyen ültek a kesztyűben.
Arra jött a farkas is, megállt a kesztyű mellett.
- Ki lakik ebben a kesztyűben?
- Cincogó, a kisegér, Brekegő, a béka, Tapsifüles, a nyulacska és Csalavér, a róka. Hát te ki vagy?
- Én vagyok az Ordas farkas. Befogadtok-e engem is?
- Hát gyere, ha gondolod, hogy elférsz!
Bebújt a farkas is. Most már öten voltak.
Honnan, honnan nem, egyszer csak arra jött egy vaddisznó.
- Röf-röf- röf! Ki lakik ebben a kesztyűben?
- Cincogó, a kisegér, Brekegő, a béka, Tapsifüles, a nyúl, Csalavér, a róka és Ordas farkas. Hát te ki vagy?
- Röf-röf- röf! Én vagyok a Röfi disznó. Fogadjatok be a házatokba!
- Mindenki csak a mi kesztyűnkben szeretne lakni, akinek erre tart az útja! Láthatod, hogy magunk sem férünk már el.
- Én még meghúzódom valahogy, fogadjatok be!
- Nem bánjuk, gyere!
Bebújt a vaddisznó is. Már hatan voltak, de olyan szorosan, hogy meg sem tudtak moccanni.
Alig helyezkedtek el valahogy, hallják ám, hogy zörögnek a bokrok. A medve bújt elő, és egyenesen a kesztyű felé tartott.
- Ki lakik ebben a kesztyűben?
- Cincogó, a kisegér, Brekegő, a béka, Tapsifüles, a nyúl, Csalavér, a róka, Ordas farkas meg Röfi disznó. Hát te ki vagy?
- Brum-brum-brum! De sokan vagytok! Én vagyok a Mormogi medve. Fogadjatok már be engem is!
- Hová fogadjunk be, amikor magunk is szűken vagyunk?
- Csak megleszünk valahogy.
- Hát gyere, ha kedved tartja, de csak a kesztyű szélére. Bebújt a medve is. Most már heten voltak.
A kesztyű már pattanásig feszült. Ekkorára az öreg is észrevette, hogy útközben elhagyta kesztyűjét. Visszafordult, hogy megkeresse. A kiskutya előtte futott. Amint szalad, egyszerre csak látja, hogy ott fekszik a kesztyű az úton, és izeg-mozog. Meg is ugatta: ,,Vau-vau-bau!" Az állatok erre igen megrémültek, kiugrottak a kesztyűből - futott, ki merre tudott.
Az öreg is odaért, és felvette kesztyűjét.
Itt a vége, fuss el véle!

Hogy lesz egy népmeséből népmese-foglalkozás?

No. 1.: kell egy jó kis történet:
No. 2.: kell egy jó módszer:
No. 3.: kell egy csipet bátorság:
4_2.jpg
...aztán mondd el, töltsd meg élménnyel! Mesés lesz!

Aki nem hiszi, járjon utána!

Pompás Napok csapatával várjuk jelentkezésetek és megkereséseiteket akár felnőttként érdeklődtök, akár gyermekeiteket szeretnétek mesei élményekhez juttatni. Pedagógusképzésekkel, felnőtt meseműhelyekkel, interaktív mesés alkalmakkal és hagyományőrző programokkal akár házhoz is megyünk. 
Írjatok a pompasnapok@pompasnapok.hu címre, hogy személyre szabott programot alakíthassunk ki!

Előadásainkra, képzéseinkre várjuk a szülőket, pedagógusokat, gyerekekkel foglalkozó szakembereket, meseszerető felnőtteket.

logo.jpg

További inspirációért látogassátok meg Mesetárunkat és Játéktárunkat!

Ajánljuk figyelmetekbe kiadványainkat, amelyekben kidolgozott mesefeldolgozásokat találtok. Az elektronikus módszertani anyagok az intézményi keretekhez illeszkednek és segítik az óvodás és kisiskolás korosztállyal való foglalkozást.

Kövessetek minket Facebook oldalunkon is!

Látogassátok meg weboldalunkat: www.pompasnapok.hu

Érdemes csatlakoznotok szakmai közösségeinkhez, ahol óvodás és kisiskolás korosztályok számára népi játékokkal és népmesékkel kapcsolatban kérhettek tanácsot vagy oszthattok meg tapasztalatokat. 

Szólj hozzá

ukrán mesetár népmese Pompás Napok