2017. nov 15.

A gyerekektől kapott csodák

írta: Zsótér Boglárka
A gyerekektől kapott csodák

Blogszerda van ismét! :) Mai cikkünk egy édesanya írása, méghozzá Lipkáné Temes Évié, aki két csodálatos kislányt nevel azzal a meggyőződéssel, hogy a gyermekek igenis boldogságot hoznak az életünkbe. Optimista és pozitív szemléletmódja ránk is inspiráló hatással van, így megkértük, írjon a blogunkra is a gondolatairól. Köszönjük ezúton is. :)
********************************************
30 éves, két gyermekes édesanyaként sok mindent megtapasztalhattam a lányaim oldalán. 
Hála az égnek a java még (remélem) hátravan, ugyanis tavaszra várjuk a 3. babánkat. :) 
(Éppen ezért van egy olyan érzésem, hogy a megszokottnál is szentimentálisabbabb vagyok, ezért elnézést kérek. :D ) 

Olykor el sem hiszem, hogy családanya vagyok, hiszen nemrég még én is iskolás voltam és emlékszem az érzésre, ahogy tervezgettem, milyen lesz majd ha feleség leszek, összeköltözünk a férjemmel, szépítgetjük a közös otthonunkat, és gyermekünk születik. 
23416086_2160938890598695_1994752861_n.jpg

Én egyke voltam, ahogy Édesanyám és Édesapám is. 
Mégis azt éreztem, hogy a nagy család fantasztikus és ott mindig történik valami, ráaádásul többször is át lehet élni a mérföldkövek szépségét - meg persze mi tagadás, a nehézségét is. :) 
23415969_2160937210598863_903766562_n.jpg

Túlzás nélkül állíthatom, hogy a család maga a csoda! 
Igen, az élet sokszor kegyetlenül meg akarja mutatni, hogy tud ez másképp is működni, de nem engedünk abból, hogy az élet, a szülés, az anyaság, a család a legfantasztikusabb az ember életében! 

Viki, a nagyobbik lányom 5 és fél éves, Bogi a kicsi pedig 2 és fél. 
3 év a korkülönbség, így érezzük jónak és szerencsére a kicsik is mindig azonnal jöttek, ahogy erre lehetőséget kaptak. :) 

Úgy vagyok vele, hogy az első és egyben legintenzívebb 3 évet nem engedhetem elveszni! 
Tudom, sokan nem tehetik meg, hogy otthon maradjanak, sokan pedig nem éreznek erre kiolthatatlan vágyat, de épp ezért vagyunk sokfélék és nincs egyfajta jó megoldás.

Én arra buzdítok mindenkit, hogy akinek van erre lehetősége, adja meg magának és a gyermekeinek is ezeket a különleges a közös éveket. 
Ez a mi kiváltságunk és meghatározó a jövőjük szempontjából. 
Talán nagy szavaknak tűnnek és kétségtelen, hogy mindenki kap néha egy-egy lábon kihordott infarktust a gyerkőcök nyafijától, hisztijétől, variálásától, no meg a sietségtől ,teendőktől, stb... Mégis megfizethetetlen az, ha mi látjuk az első kis tétova lépéseket, ahogy felénk tipegnek, mi halljuk az első szótagokat, szavakat, mondatokat, és azt, hogy "Anyaaa"!! <3  Amikor együtt játszunk, főzünk, nevetünk, kacagtatunk és kukuccsolunk. 
23423486_2160938930598691_976835089_o.jpg
Olykor bizony könnyekkel a szememben veszem tudomásul, hogy az "én tud", hirtelen "én tudom anya" lesz, és a "Bodi", már Bogi, ahogy a nővérét sem hívja többé "Tyityinek", csak Vikinek... 
Örülni kell ezeknek a fejlődéseknek, mégis azt mutatják, hogy múlik az idő és napról napra önállóbbak lesznek.
Olykor hosszúnak tűnik egy-egy nehéz nap, de visszatekintve majd azt érezzük, hogy elszálltak az évek... 
Ez mindig kétségbe ejt, de nincs mit tenni, ez az élet rendje és én addig vagyok boldog, amíg láthatom a fejlődésüket, és mellettük lehetek az évek folyamán! 
Amíg pedig kisgyermekes Édesanya lehetek, igyekszem kihasználni a mindennapokat és időnként nosztalgiázni az elmúlt éveken... Amikor falat ruhákba gyömöszöltem ŐKet, amikor éjszaka a sötétben szoptattam, amikor először ránk mosolyogtak, vagy először sírtak, ha kimentem a szobából. 
Amikor kezdetben képeket nézegettünk, böngészős könyvekben keresgéltünk, majd meséket olvastunk, és találtunk ki!! 
Hihetetlen milyen hatással vannak a kicsikre a mesék!! 
Kis és nagy korban is élmény látni a kis csillogó szemüket, ahogy szárnyal a képzeletük és ámulva hallgatják az izgalmas mondatokat!  Ezek a közös élmények nagyon fontosak! 
Rengeteget tud adni nekünk és a csemetéknek is minden együtt átélt családi szokás és hangulatteremtő rituálé! 
Próbáljuk tehát néha elfelejteni a mindennapok monotóniáját és adjuk át magunkat annak, hogy kisgyermekes szülők lehetünk, mert ha valami múlandó, akkor ez az!! :) 
Jövő héten is lesz BLOGSZERDA, várunk vissza! :)

A Pompás Napok házhoz megy! Ha hívtok, megyünk! :

Csatlakozzatok NÉPMESE és NÉPI JÁTÉK csoportunkhoz a Facebookon!

 

 

 

logo.jpg

Kövessetek minket Facebook oldalunkon is!

Látogassátok meg weboldalunkat: www.pompasnapok.hu

Szólj hozzá

család gyerek szülő gyerekek szeretet otthon óvodás mesemondás érzelmek kifejezése mese otthon