2022. sze 16.

Hányszor lehet első élmény? - Pompás mesés szülői értekezlet az alsóban

írta: Kormos Rebeka
Hányszor lehet első élmény? - Pompás mesés szülői értekezlet az alsóban

Aranyosiné Zentai Gabriella tanítóként dolgozik és szívügye a népmese. Ebben jól egymásra találtunk, mert ő minden tanítási napon törekszik arra, hogy a gondjaira bízott kicsik sokat tudjanak meríteni a mesék énerősítő, fejlesztő hatásaiból. Évek óta rendszeres résztvevője a Pompás Napok online alkalmainak, képzéseinek, használja a Pompás nyomtatott és letölthető anyagokat. A szakmai alkalmakon sok jó példa állt előtte is, hogy mennyire fontos és jelentőségteljes a szülők bevonása ebbe a munkába. Így felkészült és belevágott, hogy élőszóban meséljen a szülőknek a tanév első szülői értekezletén. Fogadjátok szeretettel beszámolóját!

 pompas_napok_meses_szuloi_1.jpg

A címben feltett kérdés egyszerű. A válasz kevésbé.

A mesével, meséléssel kapcsolatban is több első élményem van. Gyerekkoromban sok mesét olvastak nekem, majd én magamnak. Később fontos volt számomra, hogy a gyerekeim is így nőjenek fel. Élőszavas meséléssel csak később találkoztam.
Boldizsár Ildikó volt az első. Csoda-e, hogy azonnal elvarázsolt?
Évekkel később Szobon ismerkedtem meg a Pompás Napok módszertanával. Az élőszavas mesélés ismét hatott. Éreztem és láttam, milyen varázslat ez.
Elkezdtem keresni a lehetőségeket a tanulásra. Hogyan kell ezt csinálni? Hogyan kell jól csinálni? Mindenhol az a válasz bukkant elő: Kezdd el! Benned van a megoldás!

Múlt tanévben belevágtam. Az első alkalom előtt izgultam. Tudom én ezt? A kicsi elsőseim érdeklődéssel hallgatták a mesét. Csillogó szemük, örömük, a végén – Ez jó mese volt! - dicséretük megerősített abban, hogy ezt folytatni kell.

Az idén szeptember elején olvastam egy mondatot:

Mondj mesét a szülői értekezleten is! Elgondolkodtam. Miért ne?

A tanév első szülői értekezlete mindig hosszúra nyúlik. Kicsit feszültebbek a szülők, mindannyian fáradtak vagyunk. Elhatároztam, csak az a célom, pár percre simuljanak ki az arcok.
Az első mese mind közül, erre a mesére esett a választás.
A mesekezdő mondattal az izgalmam elmúlt. Jöttek velem és Manzaval, hogy a gyerekeknek találjunk mesét. Inspiráló volt látni az érdeklődő, figyelő arcokat. Miután befejeztem, hosszú másodpercekig tapintható volt a csend. Igazi katarzis - élmény volt.

Lesz-e még első mesés alkalom? Nem tudom. De második, harmadik,… biztosan lesz.
Lesz, mert újra és újra beigazolódik:

Mesélj! Lesz, aki hallgatja.

A mesét itt is meghallgathatjátok:

A témához kapcsolódó korábbi cikk

Mondj mesét a szülői értekezleten is!

Hogy lesz egy népmeséből népmese-foglalkozás?

No. 1.: kell egy jó kis történet:
No. 2.: kell egy jó módszer:
No. 3.: kell egy csipet bátorság:
4_2.jpg
...aztán mondd el, töltsd fel élménnyel! Mesés lesz!

Aki nem hiszi, járjon utána!

Pompás Napok csapatával várjuk jelentkezésetek és megkereséseiteket akár felnőttként érdeklődtök, akár gyermekeiteket szeretnétek mesei élményekhez juttatni. Pedagógusképzésekkel, felnőtt meseműhelyekkel, interaktív mesés alkalmakkal és hagyományőrző programokkal akár házhoz is megyünk. 
Írjatok a pompasnapok@pompasnapok.hu címre, hogy személyre szabott programot alakíthassunk ki!

Előadásainkra, képzéseinkre várjuk a szülőket, pedagógusokat, gyerekekkel foglalkozó szakembereket, meseszerető felnőtteket.

logo.jpg

További inspirációért látogassátok meg Mesetárunkat és Játéktárunkat!

Ajánljuk figyelmetekbe kiadványainkat, amelyekben kidolgozott mesefeldolgozásokat találtok. Az elektronikus módszertani anyagok az intézményi keretekhez illeszkednek és segítik az óvodás és kisiskolás korosztállyal való foglalkozást.

Kövessetek minket Facebook oldalunkon is!

Látogassátok meg weboldalunkat: www.pompasnapok.hu

Érdemes csatlakoznotok szakmai közösségeinkhez, ahol óvodás és kisiskolás korosztályok számára népi játékokkal és népmesékkel kapcsolatban kérhettek tanácsot vagy oszthattok meg tapasztalatokat. 

Szólj hozzá

nevelés foglalkozások komplex szülői foglalkozás mesélés mesés népmese szülői értekezlet mesemondás játékkal kidolgozott Napok mesével Pompás élőszavas pompasnapok.hu pompasnapok.sensei.hu kidolgozott foglalkotások terevek